למרות המצב אנו פתוחים כרגיל עקב היותנו עסק חיוני. שנדע ימים טובים יותר!

סימנים לתקלה במגדש הטורבו

מטרתו של מגדש הטורבו היא לנצל כמות גדולה יותר של אוויר על מנת להפיק כוח רב יותר מהמנוע, בפחות צריכת דלק ובמינימום זיהום אוויר.

גם הטורבו מועד לסוגים שונים של תקלות, וחשוב לציין שבנוגע לחלק זה של הרכב: מומלץ מאוד ללמוד את התחזוקה הנכונה על מנת להימנע מהן. במאמר זה צירפנו סימנים נפוצים לכך שמשהו בטורבו שלכם השתבש:

  • הרכב לא סוחב / כוח מנוע חלש

ביצועי הרכב שלכם ירודים? האצת הרכב לקויה? אם בלחיצה על דוושת הגז אתם מרגישים שאתם לא מקבלים את אותה התפוקה (יחסית ללחיצה) ייתכן שיש צורך להתחיל לחפש מוסך שמתמחה בתיקוני טורבו.

  • צריכת דלק מוגברת

טורבו אמור לספק לרכבכם קילומטראז’ רב יותר של נסיעה בפחות דלק. אם אתם שמים לב שהמנוע “זולל דלק” יחסית למצבו הרגיל, או שמיכל הדלק מתרוקן במהירות – ייתכן מאוד שמדובר בפגם בטורבו. לעיתים קרובות הבעיה נעוצה בדליפה או נזילה של דלק מהטורבו.

  • כמות גדולה של עשן פליטה 

מאפיין נוסף של מנוע מוגדש הוא הפחתה ניכרת של כמות הפליטה והמזהמים היוצאת מהאגזוז. אם שמתם לב לעשן או פליטה מוגזמת היוצאת מהרכב ייתכן שנוצרה בעיה בטורבו. במצב זה מומלץ להגיע לאבחון התקלה ולטיפול בהקדם האפשרי על מנת למנוע נזקי משנה למנוע.

  • עשן כחול או שחור היוצא מהאגזוז

ייתכן ולחלק מכם זו הפעם הראשונה לשמוע על “עשן כחול”, אך פעמים רבות סדק או שבר בטורבו יגרום לעשן בצבעי כחול לצאת מאגזוז הרכב. עשן שחור, לעומת זאת, מעיד פעמים רבות על סתימה במסנן, סתימה בצינור האוויר בטורבו, בעיה במזרק דלק או במקרים חמורים יותר – מנוע שנשרף. בכל מקרה כזה אין להשתהות ויש להגיע לתיקון. אם אתם בדרך ואינכם קרובים למוסך, עדיף להזמין גרר ולא לקחת סיכון.

  • רעשי שריקה עולה ויורדת מכיוון המנוע

כשל בטורבו יגרום לרעשי שריקה או צפירה עולה ויורדת בעת הלחיצה על דוושת הגז. ככל שהצליל רם יותר – הבעיה חמורה יותר. אם זה המצב גם אצלכם – הגיעו בהקדם למוסך.

  • נורת בדוק-מנוע (Check Engine) דולקת

זו אמנם נורה שנדלקת בכל תקלה שהיא, לאו דווקא כזו הקשורה לטורבו, אך כוללת גם אותו. מומלץ להגיע למוסך גם אם אינכם בטוחים שמדובר בטורבו, על מנת למנוע החמרה של מצב קיים.

לסיכום

בכל דגם שנבחר, חשוב מאוד להיות בקיאים בתפעול הטורבו: הקפדה על שימון קבוע, המתנה לטמפרטורת עבודה אופטימלית בטרם אימוץ המנוע, המתנה עם הרכב דולק לפני העצירה ועוד. כל אלו יסייעו בשמירה על הטורבו לאורך זמן ובמצב מיטבי.

מגדש טורבו תחזוקה

שתפו חברים:

מאמרים נוספים

מגדש טורבו כפול

מגדש טורבו כפול

מגדשי הטורבו מגבירים ומעצימים את תפוקות המנוע על ידי דחיסת אוויר, ומגבירים ומגדילים, הן את המומנט והן את הספק המנוע לטובת הפקת נצילות משופרת יותר

שיפוץ טורבו מחיר

שיפוץ טורבו מחיר

מחירו של מגדש טורבו נע בין כמה מאות לבין כמה אלפי שקלים, תלוי כמובן בסוג ובאם מדובר בשיפוץ או החלפה. מה עוד צריך לדעת על

פיגור טורבו

פיגור טורבו

אם פעם מכונית עם מנוע טורבו היתה חיזיון יחסית נדיר, הרי שהיום, מרבית יצרני הרכב כבר הבינו את היתרון שמגדש הטורבו מספק וכמעט כולם אימצו

ניקוי מגדש טורבו

שסתום טורבו

מגדש הטורבו הוא רכיב המתחבר לצינור הפליטה של המנוע, ומטרתו לשפר את ניצול כוח המנוע. מגדש זה למעשה משתמש בגזים הנפלטים כתוצאה מפעולת מנוע הבערה,

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן